A foglalkozások során hangsúlyos szerep jut a differenciálásnak, az indirekt fejlesztésnek, kiaknázva a különböző tevékenységek transzferhatásait. A cél az, hogy az egyén minél több információra tudjon odafigyelni, és fel is tudja dolgozni azokat. Az érzékelés és az észlelés, az emlékezet és a figyelem, a gondolkodás és a fantázia fejlesztése indirekt módon nonformális és informális úton történik. A program során a tehetségígéretek erős oldalának támogatása mellett hangsúlyt fektettünk a tehetséggel összefüggő gyenge területek kiegyenlítésére.
A foglalkozások elemei a beszélgetésektől kezdve a közös feladatmegoldáson, gyűjtőmunkákon, kísérleteken és projektmunkákon át a kreativitást-manualitást elősegítő kézműves alkotás és a játék - hiszen a fő cél az, hogy minél többféleképpen megmozgassuk a csoporttagok gondolkozását, és hogy minél több teret adjunk annak, hogy a különböző tehetségszinteken lévő, különböző korosztályokhoz tartozó résztvevők egymással kapcsolatba kerülhessenek.
Az élménypedagógia alapvetéseiből kiindulva a résztvevők közvetlen tapasztalásokon aktív cselekvésén keresztül sajátítják el ismereteket, így fejlődött önismeretük, önértékelésük, egyéni felelősségvállalásuk, szociális kompetenciájuk. A tevékenységközpontú tapasztalati tanulás során az ismeretek átadása, rendszerezése, elmélyítése zajlik megteremtve ezzel a tanuláshoz szükséges motivációs bázis.
A segítségül hívott Lego elemek modellek létrehozása céljából történő manipulálása elősegíti a vizuális-térbeli készségek fejlődését és finomítását, úgymint a minták felismerését, a térbeli kapcsolatok megértését és a finommotoros koordináció fejlesztését.
A gyerekek játék közben alkotásaik létrehozásához mozgósítják a kreatív problémamegoldó készségeiket miközben többféle kommunikációs eszközt használnak a gondolataik, az érzéseik vagy ötleteik kreatív kifejezésére.
A konstruáláshoz tervezésre, stratégiaalkotásra és problémamegoldásra van szükség. A struktúrák alakítása során, olyan kritikai gondolkodási készségeik fejlődnek, amelyeket az élet más területein is felhasználhatnak. Az alkalmazott STEAM integratív pedagógiai modell kreatív feladatokkal és tudományos vizualizációs módszerekkel támogatja a mély és maradandó ismeretszerzést.
A foglalkozások
- Variációk Sudokura: Lego alapú logika bővülő mezőkön
- Igen vagy nem?: Titkos üzenetek Bináris kód, Lego programozás
- Ha igen akkor..., ha nem akkor...: Labirintusok építése Algoritmusok Legoval
- Lánc, lánc Eszterlánc: Csoportosítás és soralkotás a művészetben, környezetünkben és Legoval
- Másik fél a tükörben: Szimmetria a művészetben, környezetünkben és Legoval
- Matematikai minták: Matematikai minták a művészetben Építsünk matematikai mintákat térben Legoból
- Keverjük a színeket: Színtan
- Térben vagy síkban: 3D-s képek és szemüveg készítése
- Optikai csalafintaságok: Csalafintaságok színekkel és formákkal a művészetben
- Mit mutat meg a fény? 1: Fényszobor készítése
- Mit mutat meg a fény? 2: Kaleidoszkóp készítése
- Milyen színű a fény?: Fénytan, spektroszkóp készítése
- Tényleg mozog?: A mozgókép története Fidget Spenner készítése Legóból majd kartonból
- Az én filmem: Kisfilm készítése Lego jelenetekből
- Nyomdalátogatás
- Guttenberg: A nyomtatás technikái Lego bélyegző képek
- Készítsünk újságot!: A nyomdalátogatás tapasztalatai alapján újságszerkesztés, szövegek, lenyomatok, képek segítségével
- A tér fogalma: Lygia Clark: Gyufásdoboz struktúrák
- Nyomtatás térben: 3D nyomtatás
- Kell egy kis dinamika: Az egyensúly feltételei Keith Hering:Figurák - térbeli összerakó
- A gravitáció és a levegő ereje: Ejtőernyőkészítés Kísérletek és összefüggések keresése különböző méretű ernyőkkel, és különböző tömegű Lego figurákkal
- Zárórendezvény